D. L. and S. E. Wieman-c, Improved learning in a large-enrollment physics class, Science, vol.332, pp.6031-862, 2011.

D. J. Romainville-m, Enseigner à l'Université : un métier qui s'apprend ?, 1996.

F. J. Trowler-p, New Academic Identities for a New Profession? Situating the Teaching Dimension of the Academic Role in a Competitive Enhancement Context, RESUP 2007. Les universités et leurs marchés, pp.1-3, 2007.

H. C. Dancy-m, Barriers to the use of research-based instructional strategies: The influence of both individual and situational characteristics, Physical Review Special Topics-Physics Education Research, vol.3, issue.2, p.20102, 2007.

N. L. Richardson-t, H. J. , and N. S. Mayes-j, Teachers' beliefs and intentions concerning teaching in higher education, pp.537-571, 2005.

R. Colet and N. Berthiaume-d, Savoir ou être ? Savoirs et identités professionnels chez les enseignants universitaires Savoirs en (trans)formation : au coeur des professions de l'enseignement et de la formation, 2009.
DOI : 10.3917/dbu.hofst.2009.01.0137

S. M. , W. W. , A. W. Wieman-c, G. K. Knight-j, and . T. Su-t, Why peer discussion improves student performance on in-class concept questions, Science, vol.323, pp.5910-122, 2009.

T. M. Terrisse-a, Entre prévisions et réalité du cours : regards croisés sur les pratiques et les représentations des enseignants de DEUG, E. Annoot & M-F. Fave-Bonnet (dir.). Les pratiques dans l'enseignement supérieur : L'Harmattan, pp.53-93, 2004.

Y. F. Garon-r, Une forme d'analyse du travail pour développer et connaître le travail enseignant : l'autoconfrontation croisée, Recherches qualitatives, vol.26, issue.1, pp.51-80, 2006.